Recenze ‘The Other Black Girl’: Část satira, část horor, celá zábava

By | September 13, 2023

ze skoku, Druhá černoška chce, abyste věděli, že pracoviště je noční můra.

Nová série Hulu, založená na románu Zakiya Dalila Harris, má premiéru v 80. letech v kancelářích Wagner Books. První černošská redaktorka společnosti, Kendra Rae Phillips (Cassi Maddox), odchází ne s klidnou únavou někoho připraveného jít domů, ale se zběsilou obavou, že někoho pronásleduje. Vrhá znepokojené pohledy po vagónu metra, škrábe se na hlavě natolik, že by jí tekla krev, a křičí, když se k ní hrozivě přibližují bílí cestující v metru.

VIZ TAKÉ:

31 pořadů, na které se nemůžeme dočkat letos na podzim

Je to klasický háček přímo ze slasheru, a jak se pořad promítá kupředu do současnosti – a na současnou Wagnerovu asistentku redakce Nellu Rogers (Sinclair Daniel) – máme žaludeční pocit, že se historie bude opakovat.

Co je to Druhá černoška o?

Sinclair Daniel v “The Other Black Girl”.
Kredit: Wilford Harwood/Hulu

I když Nella nebojuje s žádnou hororovou show, kterou Kendra řešila, rozhodně zná banální hrůzy kancelářského života. Už tak přepracovaná a nedostatečně placená jí život neskonale ztěžuje skutečnost, že je jedinou černošskou zaměstnankyní u Wagnera. Mikroagrese je mnoho, stejně jako důstojné pokusy o spojenectví s vašimi bílými spolupracovníky.

Vzhledem k těmto mimořádným stresům je Nella nesmírně šťastná, když Wagner najme Hazel-May McCall (Ashleigh Murray), další černošku, jako asistentku redakce. V Hazel vidí možnost být skutečnou důvěrnicí a přítelkyní na pracovišti. Ale ačkoliv si ti dva zpočátku dobře rozumí, jejich vztah se zhroutí, protože Hazelina hvězda ve Wagnerovi stoupá, někdy na úkor Nelly. To, co začalo jako kamarádství, hrozí, že se změní v totální soutěž. Je ale tato sabotáž vedená Hazel? Nebo se děje něco zlověstnějšího?

VIZ TAKÉ:

Recenze „Dreaming Whilst Black“: Sžíravá kritika systémových překážek, které stále blokují černé filmaře

Naštěstí odpověď na tyto otázky není tak reduktivní jako Druhá černoška postavit proti sobě dvě černošky v izolované konfrontaci. Místo toho se show vyslýchá systémy, díky nimž má Nella pocit, že na místě, jako je Wagner, může být jen jedna černoška. Tím také překračuje hranici mezi satirou na pracovišti a hororovým thrillerem a vytváří zábavný mix žánrů, který, i když ne vždy úspěšný, je nekonečně zábavný.

Druhá černoška míchá a spojuje žánry s (většinou) efektivními výsledky.

Mladá černoška stojí v červeně osvětlené uličce a dívá se do okna přes ulici.

Ashleigh Murray ve filmu The Other Black Girl.
Kredit: Wilford Harwood/Hulu

Navzdory tomu, že začal výrazně hororově zabarveným beatem, Druhá černoška tráví většinu svých raných epizod zakořeněnými ve svém poselství o korporátní Americe – zejména o vydavatelském průmyslu. Zaměstnanci Wagner Books, jako je šéf Richard Wagner (Eric McCormack) a redaktorka Vera (Bellamy Young), tvrdí, že chtějí podporovat „různorodé“ hlasy, ale znevažují a ignorují Nellu, když se snaží prezentovat své vlastní nápady.

Nejdráždivější je Verina oddanost nesnesitelnému autorovi Colinovi (Brian Baumgartner), jehož další román představuje problémovou černou postavu jménem Shartricia. Když se Nella (neúspěšně) snaží Veru před těmito problémy varovat, vidíme, jak v reálném čase vypočítává, jak nejlépe k tématu přistupovat, aniž by překračovala hranice, které by mohly bránit jejímu již tak extrémně obtížnému postupu nahoru ve vydávání. Scény, ve kterých Vera pomlouvá Nellu a odmítá svůj zážitek, jsou žaludek jako každý horor Druhá černoška dokáže vyvolat – často i více. Skutečnost, že tyto problémy odrážejí celou minulost, včetně flashbacků Kendry Rae a její nejlepší kamarádky a spisovatelky Diany Gordonové (Shakirah DeMesier), nám připomíná přetrvávající přítomnost rasismu a misogynie na celém pracovišti.

Nic nemůže být skutečně děsivější než skutečný systémový rasismus, kterému Nella čelí, ale Druhá černoška I tak ale do Nelliných redakčních tahanic proplétá tradičnější hororové prvky. Tlumené prostředí Wagnerových kanceláří umožňuje docela efektivní strašení, včetně nekonečné smyčky stejné chodby, strašení spouštěných jasnými světly z pohybových senzorů a podivné rozmazané postavy zdánlivě uvězněné v Nellině počítačovém monitoru. Neskutečné obrazy kanceláře a zpochybňování kultury pracoviště Druhá černoška fascinující doprovodná show Odděleníi když tím podobnosti končí.

Bohužel všechna tato vzrušení a mrazení vedou k méně než uspokojivému odhalení pravdy za Wagnerem. Jak se kusy do sebe zapadají, nezdá se Druhá černoška on má zasloužené obrat. Místo toho to vypadá, že to show cítila měl jsem zahrnout jeden, aby vynikl.

I když hrozí, že tyto zvraty rozpletou zápletku, Druhá černoškaK prosazení mu pomáhá žánrová hravost a angažované herecké obsazení. Daniel je vynikajícím kotvou pro příběh, posouvá Nelliny vydavatelské touhy a postoj „zůstaň u toho“, stejně jako její rostoucí podezření vůči Hazel, kterou Murray hraje s kluzkou mazaností. Jejich společné scény oscilovaly mezi jistotou a pochybností. Škodí Hazel Nele? Nebo to zvedá? Druhá černoška má radost z toho, že vás to nechá hádat po celou první sérii, a navzdory chybám ve třetím aktu si spolu s ním užijete hádání.

Druhá černoška nyní se streamuje na Hulu.